Gwarancja na laptop kupiony w sklepie internetowym

Agness01
Posty: 3
Rejestracja: 14 paź 2016, o 11:15

Gwarancja na laptop kupiony w sklepie internetowym

Postautor: Agness01 » 3 lis 2016, o 14:18

Dwa lata temu kupiłam laptopa. Zepsuł się na kilka dni przed upływem gwarancji. Od razu skontaktowałam się z infolinią producenta ws. naprawy gwarancyjnej. Moje zgłoszenie zostało przyjęte. Kurier odebrał laptopa po upływie gwarancji. Po upływie tygodnia otrzymałam informacje, że sprzęt może zostać naprawiony odpłatnie, bo dotarł do serwisu po upływie gwarancji. Według mnie mój laptop powinien zostać naprawiony w ramach gwarancji, bo została zgłoszone przed jej upływem. Jak to jest w takiej sprawie? Co należy zrobić? Kto ma rację?
Agnes

r.pr.Pawlikowski
Posty: 15
Rejestracja: 24 paź 2016, o 11:26
Lokalizacja: ul. Piłsudskiego 3/2, Wrocław
Kontaktowanie:

Re: Gwarancja na laptop kupiony w sklepie internetowym

Postautor: r.pr.Pawlikowski » 7 lis 2016, o 13:17

Dzień dobry.
Odpowiadając na Pani pytanie: zgodnie z art. 577 § 3 k.c. "Jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości rzeczy sprzedanej, poczytuje się w razie wątpliwości, że gwarant jest obowiązany do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad, o ile wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym". Ten i kolejne przepisy kodeksu cywilnego wskazują na to, że jeżeli wada rzeczy ujawni się w ciągu trwania gwarancji, to roszczeń z tytułu gwarancji można dochodzić także po upływie tego terminu. Skoro zawiadomiła Pani sprzedawcę o wadzie, to posiada Pani dowód na to, że wada ujawniła się jeszcze w trakcie trwania gwarancji, a zatem zastosowanie znajduje art. 577 § 3 k.c.

kasska377
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2016, o 11:25

Re: Gwarancja na laptop kupiony w sklepie internetowym

Postautor: kasska377 » 14 lis 2016, o 10:18

Ten artykuł zbyt wiele nam nie mówi.
Co do pytania to powinni Ci zrobić za darmo, bo obowiązywała gwarancja.

vantagesa
Posty: 2
Rejestracja: 27 sty 2017, o 12:27

Re: Gwarancja na laptop kupiony w sklepie internetowym

Postautor: vantagesa » 27 sty 2017, o 12:33

Ja natomiast mam pytanie ile czasu ma firma w której kupiłem sprzęt na usunięcie wady i zwrócenie mi sprzętu jeżeli jest oczywiście na gwarancji? I jeżeli nasz sprzęt jest jeszcze na gwarancji to lepiej oddać go po prostu do serwisu na naprawę w ramach gwarancji czy zgłosić to jako przedmiot nie zgodny z opisem bo podobno krócej się czeka na naprawę sprzętu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości