Termin przetrzymywania reklamowanego towaru

macjon
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2012, o 19:56

Termin przetrzymywania reklamowanego towaru

Postautor: macjon » 19 cze 2012, o 19:58

W dniu 8 maja przyniosłem do miejsca sprzedaży uszkodzony odbiornik satelitarny. Zostało sporządzone pismo o przyjęciu i zgłoszeniu reklamacji . Odbiornik miał być odesłany do producenta.
Mimo że miesiąc minął od tego dnia , odbiornik do mnie nie wrócił. Poszedłem wiec po informacje do sklepu. W sklepie pan poinformował mnie , że nadal nic od producenta nie przyszło. Zaczęło mnie to irytować. Napisałem więc bezpośrednio do producenta. Dostałem informację , że czas naprawy to około 14 dni roboczych. Problem w tym, że odbiornik do nich dotarł 4 czerwca kurierem , zaś na odesłanym mi zleceniu widnieje data , że sprzedawca nadał odbiornik dopiero 1 czerwca. Czyli od 8 maja do 1 czerwca sprzedawca trzymał odbiornik u siebie. Czy takie zachowania jest zgodne z prawem ? ponadto na stronie sprzedającego widnieje zapis „W ciągu maksymalnie dwudziestu jeden dni roboczych usterka zostanie usunięta lub produkt zostanie wymieniony na nowy. W razie braku możliwości wymiany (brak dostępności towaru) wymienimy towar na inny o niegorszych parametrach i podobnym wyglądzie lub zwrócimy pieniądze” Tymczasem w ciągu praktycznie tylu dni to on nie raczył wysłac odbiornika do naprawy. Czy jego zachowanie jest ok. ?

Kasiek
Posty: 882
Rejestracja: 14 lut 2011, o 12:40

Re: Termin przetrzymywania reklamowanego towaru

Postautor: Kasiek » 21 cze 2012, o 18:51

Oczywiście, że nie jest. Skoro sklep nie wywiązał się z umowy, powinien zwrócić bez szemrania pieniądze.

macjon
Posty: 2
Rejestracja: 19 cze 2012, o 19:56

Re: Termin przetrzymywania reklamowanego towaru

Postautor: macjon » 21 cze 2012, o 19:12

Kasiek pisze:Oczywiście, że nie jest. Skoro sklep nie wywiązał się z umowy, powinien zwrócić bez szemrania pieniądze.



a mogłbyć przytoczyć przepisy jakieś na to ?:)

Kasiek
Posty: 882
Rejestracja: 14 lut 2011, o 12:40

Re: Termin przetrzymywania reklamowanego towaru

Postautor: Kasiek » 25 cze 2012, o 09:47

Mogłabym - umowa :) Oddając sprzęt do reklamacji, powinieneś dostać taki świstek, gdzie jest napisane w jakim czasie sprzedawca musi wywiązać się z reklamacji.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość