zakupy przez internet, reklamacja, zwrot kosztów wysyłki

bok
Posty: 2
Rejestracja: 11 lip 2014, o 14:07

zakupy przez internet, reklamacja, zwrot kosztów wysyłki

Postautor: bok » 16 lip 2014, o 18:26

dzień dobry,
sprawa dotyczy zakupów przez internet, reklamacji i zwrotu kosztów wysyłki

1. reklamacja uznana:
czy zwrot pieniędzy za odesłanie wadliwego towaru do sprzedawcy możliwy jest tylko przelewem na konto czy klient, jeżeli nie ma konta lub nie chce otrzymać pieniędzy tą drogą, może zażądać wypłaty kosztów przekazem pocztowym? czy sprzedawca ma obowiązek odesłać klientowi należne pieniądze wybraną przez klienta drogą czy może odmówić?

2. czy są precyzyjne przepisy mówiące o tym jak powinno się odsyłać towar do reklamacji wraz z pismem reklamacyjnym? tj. listem poleconym priorytetowym z potwierdzeniem odbioru/listem poleconym etc. - czy ustala to sprzedawca czy klient, a jeżeli nie jest to sprecyzowane czy sprzedawca musi oddać koszt wysyłki towaru odesłanego dowolnym sposobem czy może odmówić?

pozdrawiam

jjusti18
Posty: 23
Rejestracja: 19 sie 2017, o 18:57

Re: zakupy przez internet, reklamacja, zwrot kosztów wysyłki

Postautor: jjusti18 » 2 lis 2017, o 15:13

Dzięki może mi się to w przyszłości przyda, bo często kupuję w sieci. Chociaż generalnie to kupuję w sprawdzonych sklepach takich jak np. Puderek. Tam ostatnio wpadłam nawet tam na świetną ofertę gąbeczki do makijażu https://puderek.com.pl/gabki-do-makijaz ... 50-ml.html . W sumie jest to zestaw, ale jest na niego aktualnie fajna cena no i są to oryginalne produkty, wysokiej jakości.

pola12
Posty: 1
Rejestracja: 7 lis 2017, o 22:49

Re: zakupy przez internet, reklamacja, zwrot kosztów wysyłki

Postautor: pola12 » 7 lis 2017, o 22:53

firma nie musi oddawać ci pieniedzy za koszt wysyłki. mogłaś również przyjechać do sklepu ( jeśli jest taka mozliwość) i oddać (wtedy nie żądałabyś zwrotu kosztu paliwa albo biletu autobusowego). jeśli wysyłasz listem to wybierasz przesyłkę jaką chcesz- myślę że najbezpieczniej jest wysłać listem poleconym- wtedy masz możliwość wglądu czy rzeczywiscie list został odebrany.
pozdrawiam

delco
Posty: 76
Rejestracja: 25 lis 2017, o 21:05

Re: zakupy przez internet, reklamacja, zwrot kosztów wysyłki

Postautor: delco » 28 lis 2017, o 10:33

Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.) obowiązującą od 25 grudnia 2014:

  1. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu (czyli koszt odesłania towaru)
  2. Sprzedawca jest zobowiązany zwrócić koszty dostawy, która miała miejsce przy zakupie, ale :
    Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów (przykładowo jeżeli konsument zamiast przesyłki pocztowej wybrał droższą kurierską , to Sprzedawca nie musi mu zwrócić różnicy między tymi dwoma przesyłkami).
Certyfikat dla firmy - odpowiedzialność społeczna i ekologia

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości